Ösztönző hozzáállás

Kihívó gondolkodás

Hogy még jobbak legyenek autóink , szembe megyünk a konvenciókkal.

Autóipari vállalatként mások vagyunk mint a többiek. Amikor mindenki más azt mondta, az autóknak el kell szigetelnie a vezetőket az úttól, mi úgy gondoltuk, hogy az autót és a vezetőt össze kell kapcsolni. Amikor mindenki más azt mondta, az autóknak követniük kell a divatot, mi a természetet követtük. Amikor mindenki más azt mondta, az autóknak nehezebbnek kell lenniük, mi könnyebbé tettük őket. Ez a Mazda-hozzáállás - ha azt mondják nekünk, követni kell egy hagyományt, mi megkérdőjelezzük azt, ezáltal új dolgok születnek."

Az ösztönző erők

Az ösztönző erők

Az ösztönző erők

Hirosima városa meglehetősen sok kihívással nézett szembe a múltban. Lakói egyedi hozzáállásának köszönhetően a város még a legnagyobb nehézségek ellenére is virágzóvá vált. Nézze meg, a múltunk miként írja a jövőnket és hogyan segített Hirosima lakóinak hozzáállása abban, hogy jobb autókat hozzunk létre.

Masahiro Moro Masahiro Moro

Masahiro Moro

Ügyvezető – MAZDA Japan

„A Hirosima szellemiség azt jelenti, hogy soha nem szabad feladni, és ragaszkodni kell a tökéletességhez. Muszáj fenntartani a „sikerülni fog” hozzáállást."

Főbb eredmények:

Általános igazgató – Globális termékmarketing részleg

Általános igazgató – Globális termékmarketing divízió

Alelnök - Mazda Motor Europe GmbH

Ügyvezető – Nemzetközi marketing

A mesterek

„A hagyományos mesterségekhez hasonlóan, egy kiemelkedő autó megalkotása is a szakma ismeretén és a fogékonyságon múlik." Hirotaka Kanazawa

A mesterek

A mesterek

A Mazdánál büszkék vagyunk a mesteri összeszerelési minőségünkre, melyet, japánul úgy hívnak, „Takumi". Ez egy sok száz évre visszatekintő örökség. Mint igazi „Takumi", úgy gondoljuk, hogy az nem elég, ha az autó eljuttat minket A-ból B-be. Nézze meg, hogyan hasznosítják mérnökeink a kardkészítők tudását a Mazda modellek kiemelkedő minőségének biztosítása érdekében.

Hirotaka Kanazawa Hirotaka Kanazawa

Hirotaka Kanazawa

Ügyvezető igazgató – MAZDA Japan

„Mi úgy hisszük, hogy egy nagyszerű autó megalkotása a vezető és az autó közötti összhang megértésén múlik.”

Főbb eredmények:

Igazgató – Európai R&D Képviselői iroda

Általános igazgató – Alváz tervezési osztály

Általános igazgató – Platform- és programigazgatási osztály

Ügyvezető igazgató – Járműfejlesztés

A mesterek A mesterek
Karakuri

Karakuri

Karakuri

Amikor a Mazda5 üléseit terveztük, a japán Karakuri babák jelentették az ihletet. Meglepő, amikor elindulnak előre a kezükbe helyezett súly hatására. Ugyanez az elv vonatkozik az üléseinkre: a maximális funkcionalitást ötvözik a minimális erőkifejtéssel, meglepően rugalmas módon.

Hideki Matsuoka Hideki Matsuoka

Hideki Matsuoka

Programigazgató – MAZDA Japan

„Szeretek a Mazdánál dolgozni, mert nem szab határt a gondolkodásunknak. Azt hiszem, ez már beépült a génjeinkbe.”

Főbb eredmények:

Mazda 626 motorfejlesztés

Új C-autó egyesített program (a Forddal és a Volvóval) csoporttag

1. generációs Mazda3 program promóter

2. generációs Mazda5 programigazgató

Karakuri Karakuri
Hirotaka Takaya Hirotaka Takaya

Hirotaka Takaya

Ajtófejlesztési mérnök – MAZDA Japan

„A Mazdánál mindenki imádja az autókat. Bármekkora kihívás elé állít is a munkánk, mindig megéri, mert mi bolondulunk az autókért.”

Főbb eredmények:

1. generációs Verisa (egyedi japán modell) oldalajtók műszaki tervezése

2. generációs Mazda2 oldalajtók műszaki tervezése

2. generációs Mazda5 oldalajtók műszaki tervezése

A Mazda érintése

„Ha ilyen fantasztikus érzés egy ajtót működtetni, az sokat elárul azokról, akik a hozzá tartozó autót készítették." Hirotaka Takaya

A Mazda érintése

A Mazda érintése

A Mazda érintése

A küldetésünkben, amely során a legkisebb részletet is jól akartuk elvégezni, nagyon szokatlan dolgok jelentettek ihletet. Mert a Mazdánál másként történnek a dolgok. Az, hogy a mérnöki problémákra jobb megoldásokat keresünk, természetes módon teszi a designokat meglepően innovatívvá. Tekintse meg, hogyan inspirált minket a hagyomány a beszállást megkönnyítő tolóajtó megalkotására.

Kenichirou Saruwatari Kenichirou Saruwatari

Kenichirou Saruwatari

Programigazgató – MAZDA Japan

„Mi mindig olyan szemszögből nézzük a dolgokat, ahogyan mások nem. Azt hiszem, pontosan ez motiválja tervezőinket és mérnökeinket.”

Főbb eredmények:

Közvetlen befecskendezésű benzin-/dízelmotorok, fejlesztési vezető

Erőátvitel-tesztelési csoportvezető a Mazda North America-nál

Mazda „i-stop" fejlesztési vezető

2. generációs Mazda3 programigazgató

A Mazda érintése A Mazda érintése
Shigeo Mizuno Shigeo Mizuno

Shigeo Mizuno

Programigazgató – MAZDA Japan

„A sportautók iránti rajongásunk a mérnököktől egészen a vállalatvezetésig érezteti a hatását.”

Főbb eredmények:

323 és 323F, valamint MX-5 motor-/váltómű-fejlesztés

MZR 1.3 és 1.5 motoregység projektmenedzser

2. generációs Mazda2 programigazgató

A megfelelő tömeg

A megfelelő tömeg

A megfelelő tömeg

A Mazda2 „gramm stratégia" összegzése: Minden egyes alkatrészt külön-külön megvizsgáltunk és a hagyományokkal szembeszállva könnyebbé tettük őket. Lehet, hogy csak néhány gramm egy csavaron. De néhány gramm több ezerszer már sokat számít. Tekintse meg, hogyan mértük ki a Mazda2 minden alkatrészének tömegét, hogy az autó még fürgébb, még könnyebben vezethető legyen.

A megfelelő tömeg

„Ha egy autó könnyebb, akkor a vezetése nagyobb élményt nyújt.” Shigeo Mizuno

Daisuke Umetsu Daisuke Umetsu

Daisuke Umetsu

Teljesítményfejlesztési mérnök – MAZDA Japan

„Mi olyan autók megalkotására törekszünk, amelyek többet jelentenek puszta szállítóeszköznél.”

Főbb eredmények:

Humán tervezői analízis a szakértelem fejlesztése érdekében

Az új FF-platform burkolási terve (főként a vezető helyzetére vonatkozóan)

„Touitsukan” fejlesztés (a Mazda5-től kezdve az összes új járműnél)

Kerékpár – Autók

Kerékpár – Autók

„A gyorsabb indulás érdekében a kerékpáros mindig az optimális helyzetbe hozza a pedálját. Mi ugyanezt tesszük a motorban lévő dugattyúkkal.” Kenichirou Saruwatari

Kerékpár – Autók

Amikor kifejlesztettük az i-stop technológiát, úgy gondoltuk, hogy annak a lehető leggyorsabbnak és leginkább zökkenőmentesnek kell lennie, hogy ne csökkentse a vezetési élményt. Ennek elérésében a kerékpárosok jelentették az ihletet. Ez a története a motoroknak, amelyek a kerékpártól tanultak.

Funkcionális kényelem

Funkcionális kényelem

„Amikor a vezetés épp a megfelelő érzetet nyújtja, akkor tudni fogja, hogy egy Mazdában ül.” Daisuke Umetsu

Funkcionális kényelem

Az egyszerű dolgok: a kulcs elfordítása, a kerék fordulása vagy ahogy az autó viselkedik a kanyarokban. Ugyanakkor ezek az érzések elérése igen kemény munka eredménye. Pillantson bele, hogyan biztosítjuk minden Mazdában a komfort érzetét az utasok, és az erő érzetét a vezető számára.

Funkcionális kényelem Funkcionális kényelem
Takao Kijima Takao Kijima

Takao Kijima

Korábbi programigazgató, MX-5 – MAZDA Japan

„Számunkra a dolgok lényegét mindig a vezetés öröme, az ember akaratának engedelmeskedő autó élménye jelenti.”

Főbb eredmények:

Mazda 787B kezelés és stabilitás fejlesztése

3. generációs RX-7 programigazgató

3. generációs MX-5 programigazgató

Ló és lovasa

Ló és lovasa

Ló és lovasa

A „Jinba Ittai” japán kifejezés jelentése: ló és lovas egysége. Pontosan ez a szinergia vezetett minket minden egyes Mazda Mazda MX-5 megalkotásánál. A vezérlők elhelyezkedése, a kormányzás súlya, a futómű kiegyensúlyozása - rengeteg időt töltöttünk ezeknek a csiszolgatásával, hogy létrehozzuk a tökéletes vezetési élményt.