Lorem ipsum dolor sit amet

Izgalmas és dinamikus vezetési élmény fejlett biztonsági és kényelmi funkciókkal

 

A 2017 Mazda3 sedan modell egy sor fejlett, díjnyertes SKYACTIV technológiás megoldást alkalmaz. Az áramvonalas kialakítású és könnyű karosszéria precízen és rugalmasan irányítható, így az autó már az indulástól kezdve kiválóan reagál, valamint dinamikus menetteljesítményt és üzemanyag-takarékosságot nyújt anélkül, hogy elvenne a Mazda egyedi vezetési élményéből. A sportos teljesítmény érdekében a Mazda3 sebességváltói egyenletes és gyors váltást garantálnak, míg az i-stop (start/stop rendszer) és az i-ELOOP (továbbfejlesztett fékenergia-visszanyerés) az energiatakarékos teljesítmény biztosítását szolgálja. A Mazda egyediségét adó „Jinba-Ittai” koncepciót – a jármű és a járművezető egységét – a SKYACTIVE-VEHICLE DYNAMICS technológia teljesíti ki a motor, a sebességváltó, a futómű és a karosszéria beépített vezérlésével.

 

Az i-ACTIVSENSE rendszer a 2017 Mazda3 sedan minden egyes részét felügyeli, így kiváló biztonságot és kényelmet biztosít.

 

  • A sávtartó rendszer segít a kormányzásban, ha elhagyni készül a sávját.
  • A vezetői koncentrációra figyelmeztető rendszer (DAA) figyeli a vezetési viselkedést, és figyelmezteti, ha szünetet kell tartania.
  • A Mazda radaros sebességszabályozó automatikája az elöl haladó járművektől tartott távolságot figyeli.
  • A továbbfejlesztett intelligens városi fékrásegítő rendszer megelőzi az ütközéseket, és mostantól gyalogosészlelési funkciót is tartalmaz.

 

A 2017 Mazda3 sedan modell hátsó kamerával, hátsó keresztforgalmi figyelmeztetéssel, jelzőtábla-felismeréssel, visszagurulás-gátló rendszerrel (HLA), tolatási Smart City Brake Support rendszerrel és egyéb funkciókkal is rendelkezik.

    • G. vektorizáló vezérlés

      G-vectoring

      A G-vectoring vezérlés a legfontosabb a Mazda SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technológiái közül. A lényege, hogy a motor forgatónyomatékát egységes módon igazítja a kormányzáshoz, és úgy oszlatja el a függőleges terhelést az egyes abroncsok között, hogy a jármű mozgása egyenletessé és hatékonnyá váljon. Ezáltal jelentős mértékben javítja a kormányzási és kezelési teljesítményt, így az utasokra ható gyorsulási erő csökken, a vezetés pedig még kényelmesebbé válik.

      *A Mazda6 G. vektorizáló vezérlésének ábrája illusztrációként szolgál.

      G-vectoring

    • SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS TECHNOLÓGIA

      SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS TECHNOLÓGIA

      Az újonnan bemutatott SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technológia tovább gyarapítja a Mazda vezető- és utasközpontú megoldásainak sorát. Lehetővé teszi a motor, a sebességváltó, a futómű és a karosszéria beépített vezérlését, így még erősebbé teszi az autó „Jinba-Ittai” érzetét, vagyis a vezető és az autó közötti közvetlen kapcsolat érzését, amely a Mazda-gépjárművek sajátja. 

      SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS TECHNOLÓGIA

    • SKYACTIV-motorok és -sebességváltók

      SKYACTIV-motorok és -sebességváltók

      A 2017 Mazda3 sedan modell olyan, 100 és 165 LE közötti teljesítményű benzin- és dízelmotorokkal rendelhető, amelyek mindegyike kiváló menetteljesítményt, alacsony károsanyag-kibocsátást és versenyképes üzemanyag-fogyasztást biztosít. A SKYACTIV-G és SKYACTIV-D motorokhoz precíziós, hatsebességes SKYACTIV-MT kézi váltó vagy SKYACTIV-Drive automata váltó tartozik*.

       

      *A SKYACTIV-G 1,5 és a SKYACTIV-G 2,0 (165 LE) motorok Európában csak kézi váltóval kaphatók; a SKYACTIV-G 2,0 (165 LE) motorok Sedan modellekhez nem érhetők el, a SKYACTIV-D 2,2 motorok csak kézi váltóval kaphatók.

      SKYACTIV-motorok és -sebességváltók

    • Továbbfejlesztett SCBS gyalogosészlelési funkcióval

      Továbbfejlesztett SCBS gyalogosészlelési funkcióval

      A 2017 Mazda3 sedan modell továbbfejlesztett SCBS rendszere mostantól gyalogosészlelési funkcióval is rendelkezik, így a városban Ön és a környezetében közlekedők is nagyobb biztonságban lehetnek. A beépített kamera folyamatosan figyeli az elöl haladó jármű távolságát és közeledési sebességét, illetve más észlelhető elemeket, például a gyalogosokat, és működésbe hozza a féket, ha ütközés következhet be.

      Továbbfejlesztett SCBS gyalogosészlelési funkcióval

    • Aktív vezetői kijelző

      Aktív vezetői kijelző

      A vezető látóterében elhelyezkedő aktív vezetői kijelző (ADD) anélkül tájékoztatja a fontos vezetési információkról, hogy azok elvonnák a figyelmét az útról. A mostantól színes kijelzős ADD nagyobb fényerejű és felbontású, így minden környezetben sokkal jobban látható és olvasható. Az ADD-n többek között a következők információi jelennek meg: járműsebesség, sebességszabályozó automatika, fordulási irányok, távolság és sávváltás, sávtartó rendszer (LAS), jelzőtábla-felismerés, radaros sebességszabályozó automatika, továbbfejlesztetett SCBS.

      Aktív vezetői kijelző

    • Jelzőtábla-felismerés

      Jelzőtábla-felismerés

      A 2017 Mazda3 sedan modell jelzőtábla-felismerő rendszere automatikusan észleli a jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a kormány fölött, az aktív vezetői kijelzőn, ezáltal biztonságosabbá teszi a vezetést, és minimalizálja a jelzőtáblák elmulasztásának kockázatát. Ha a vezető túllépi a sebességkorlátozást, vagy behajtani tilos jelzés van az úton, akkor a jármű hang- és fényjelzéssel riasztja a vezetőt.

      Jelzőtábla-felismerés

    Lehetséges, hogy a bemutatott modell jellemzői eltérnek a piacon elérhető modellétől. A képernyőn látható színek, valamint egyes külső és belső elemek eltérhetnek a tényleges modelltől.