Lorem ipsum dolor sit amet

Izgalmas és dinamikus vezetési élmény fejlett biztonsági és kényelmi funkciókkal

 

A 2017 Mazda3 Sport modell egy sor fejlett, díjnyertes SKYACTIV technológiás megoldást alkalmaz. Az áramvonalas kialakítású és könnyű karosszéria precízen és rugalmasan irányítható, így az autó kiválóan reagál, valamint dinamikus menetteljesítményt és üzemanyag-takarékosságot nyújt anélkül, hogy elvenne a Mazda egyedi vezetési élményéből.

 

A rendkívüli, sportos teljesítmény érdekében a Mazda3 sebességváltói egyenletes és gyors váltást garantálnak, míg az i-stop (start/stop rendszer) és az i-ELOOP (továbbfejlesztett fékenergia-visszanyerés) az energiatakarékos teljesítmény biztosítását szolgálja. A Mazda egyediségét adó „Jinba-Ittai” koncepciót – a jármű és a járművezető egységét – a SKYACTIVE-VEHICLE DYNAMICS technológia teljesíti ki a motor, a sebességváltó, a futómű és a karosszéria beépített vezérlésével.

 

A Mazda3 Sport továbbfejlesztett i-ACTIVSENSE biztonsági funkciói magas szintű kényelmet és biztonságot nyújtanak, így zavartalanul élvezheti a vezetést.

 

  • A sávtartó rendszer segít a kormányzásban, ha elhagyni készül a sávját.
  • A vezetői koncentrációra figyelmeztető rendszer (DAA) figyeli a vezetési viselkedést, és figyelmezteti, ha szünetet kell tartania.
  • A Mazda radaros sebességszabályozó automatikája az elöl haladó járművektől tartott távolságot figyeli.
  • A továbbfejlesztett intelligens városi fékrásegítő rendszer megelőzi az ütközéseket, és mostantól gyalogosészlelési funkciót is tartalmaz.

 

A 2017 Mazda3 Sport modell hátsó kamerával, hátsó keresztforgalmi figyelmeztetéssel, jelzőtábla-felismeréssel, visszagurulás-gátló rendszerrel (HLA), tolatási Smart City Brake Support rendszerrel és egyéb funkciókkal is rendelkezik.

    • SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS TECHNOLÓGIA

      SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS TECHNOLÓGIA

      Az újonnan bemutatott SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technológia tovább gyarapítja a Mazda vezető- és utasközpontú megoldásainak sorát. Lehetővé teszi a motor, a sebességváltó, a futómű és a karosszéria beépített vezérlését, így még erősebbé teszi az autó „Jinba-Ittai” érzetét, vagyis a vezető és az autó közötti közvetlen kapcsolat érzését, amely a Mazda-gépjárművek sajátja.

      SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS TECHNOLÓGIA

    • G. vektorizáló vezérlés

      G-vectoring

      A G-vectoring vezérlés a legfontosabb a Mazda SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technológiái közül. A lényege, hogy a motor forgatónyomatékát egységes módon igazítja a kormányzáshoz, és úgy oszlatja el a függőleges terhelést az egyes abroncsok között, hogy a jármű mozgása egyenletessé és hatékonnyá váljon. Ezáltal jelentős mértékben javítja a kormányzási és kezelési teljesítményt, így az utasokra ható gyorsulási erő csökken, a vezetés pedig még kényelmesebbé válik.

      *A Mazda6 G. vektorizáló vezérlésének ábrája illusztrációként szolgál.

      G-vectoring

    • SKYACTIV-motorok és -sebességváltók

      SKYACTIV-motorok és -sebességváltók

      A 2017 Mazda3 Sport modellek teljes választékának erőátviteli berendezései háromféle SKYACTIV-G benzinmotorral és kétféle SKYACTIV-G 2,0, valamint két tisztán dízelmotorral rendelhetők, amelyek hatsebességes SKYACTIV-MT kézi, vagy SKYACTIV-Drive automata váltóval* kaphatók.


      *A SKYACTIV-G 1,5 és a SKYACTIV-G 2,0 (165 LE) motorok csak kézi váltóval érhetők el; a SKYACTIV-G 2,0 (165 LE) motorok Sedan modellekhez nem kaphatók, a SKYACTIV-D 2,2 motorok csak kézi váltóval kaphatók.

      SKYACTIV-motorok és -sebességváltók

    • Aktív vezetői kijelző

      Aktív vezetői kijelző

      Az ADD fontos vezetési információkat jelenít meg anélkül, hogy elterelné a járművezető figyelmét az útról. A mostantól színes kijelzős ADD nagyobb felbontású, így minden környezetben sokkal jobban látható és olvasható. Az ADD-n többek között a következők információi jelennek meg: járműsebesség, sebességszabályozó automatika, fordulási irányok, távolság és sávváltás, sávtartó rendszer (LAS), jelzőtábla-felismerés, radaros sebességszabályozó automatika, továbbfejlesztetett SCBS.

      Aktív vezetői kijelző

    • Továbbfejlesztett SCBS gyalogosészlelési funkcióval

      Továbbfejlesztett SCBS gyalogosészlelési funkcióval

      A 2017 Mazda3 Sport továbbfejlesztett SCBS rendszere mostantól gyalogosészlelési funkcióval is rendelkezik. A beépített, előre irányított kamera folyamatosan figyeli az elöl haladó járműtől mért távolságot és a közeledési sebességet, illetve más észlelhető elemeket, például a gyalogosokat, és a Mazda3 automatikusan működésbe hozza a féket, ha ütközés következhet be.

      Továbbfejlesztett SCBS gyalogosészlelési funkcióval

    • Jelzőtábla-felismerés

      Jelzőtábla-felismerés

      A jelzőtábla-felismerés egy előre irányított kamerát használ, amely figyeli a jármű előtti útszakaszt, és a rendszer szoftvere automatikusan felismeri a vezetés közben előforduló sebességkorlátozásokat és „behajtani tilos” jelzéseket. Az aktív vezetői kijelző vizuális és hangjelzés által értesíti a járművezetőt, ha túllépi a sebességkorlátozást.

      Jelzőtábla-felismerés

    Lehetséges, hogy a bemutatott modell jellemzői eltérnek a piacon elérhető modellétől. A képernyőn látható színek, valamint egyes külső és belső elemek eltérhetnek a tényleges modelltől.